Friday 15 July 2011

alhamdulillah..

Assalamualaikum, selepas aku berkecut perut. and terase bagaikan nak tercabut jantung semua ade laa..then, loading punye loading..akhirnye! alhamdulillah..aku dapat sambung belaja di ukm, pengajian multimedia pula selepas nih..memang hepi sangat la. sebab yang pertame aku dapat jugak keluar dari perak nih haa..hehe..

nak pendekkan cerite, aku memang nak sangat jadi cikgu, first choice aku upsi, pendidikan kimia..sebab aku nak jadi cikgu nih..keje die mudah bagi aku..pagi pegi sekolah, dah tamat saje sesi pnp balik umah.. mase keje die lak tetap. aku admit, bile aku dapat keje yang macam nih, aku banyak mase nak luangkan untuk family..yang nih dah masuk bab kawin2 yee..bukan aku nak menggatal oke..memang plan aku untuk mase depan nanti..bile aku banyak mase dengan family, aku tak rase tanggungjawab aku sebagai isteri kepada seorang suami dan jugak sebagai ibu kepada anak-anak aku terabai. sedeh weyh, bile aku tengok budak2 yang aku jage nih, dieorang banyak mase duduk dengan mak aku je. sekejap sangat dengan mak sendiri. lagi2 mak budak2 nih keje nurse. so, korang taukan keje nurse nih macam mane. mase tak tentu. kadang2, masuk keje pagi, kadang2 petang, kadang2 malam.. mase tak tentu kan??? aku tak nak anak2 aku rase macam tuhh jugak...seyes, kesian..nak sediakan makanan untuk suami pon tak sempat.. huhhh...ntah la..aku kalau boleh nak kan yang terbaik untuk family aku sendiri.. T__T

berbalik dengan kos yang aku dapatkan nih..mule2 memang aku rase nak tukar..sebab nak jugak jadi cikgu. tapi......lepas aku call abang aku tadi..rase macam nak nangis lak..die support aku masuk situ and amek kos multimedia tuhh..aku rase ade hikmah jugak aku dapat kos nihh, sebab abang aku memang keje bahagian macam nih..so, potensi aku nak dapat keje tuhh mudah kot~~~ huhu... silap haribulan aku dengan abang aku bukak syarikat sendiri..hahha..

pape pon, aku terime semua nih dengan hati terbuka..and tetibe aku rase tak sabar lak nak rase life kat uni nanti.. lagi banyak boleh kenal orang..huhu..bak kate member aku, pas nih ko jumpe laa mamat hensem semua, budak2 kl lagi..huhhh...tak perlu laa pikir semua tuh..dan tak kan ade lagi kaitan kaple dalam kamus hidup aku..yang penting, aku nak kawan dengan semua!:DD insyallah, cukup 3 tahun aku kat ukm tuhh...tamat la pengajian aku kat sane..

ukm..tunggu yee aku disane.. :)

ya ALLAH, sesungguhnye segala kebaikan itu hanya dari-MU..
aku bermohon, KAU tetapkan dan mudahkan segalenya untuk mase hadapan aku..
semoge kejayaan aku sentiase dibawah rahmat-MU..
amiinn...

*agak sayu entry aku nih, rase nak nangis lak.. :'(




No comments:

Post a Comment